2018. november 30., péntek

Novemberi Irodalmi Teadélután



Szeptemberben újra elindult az Irodalmi Teadélután Tárnokon. A Tárnoki Művelődési Ház és Könyvtár felújítás alatt áll, ezért a rendezvényeinknek Kaboldi Mária festőművész ad otthont. 
Magyar András tárnoki költőtársam az alábbi művével nyitotta meg a találkozót:


Irodalmi tea-tali
mai szereplője, Vali.
Ott, hol megjelenik Vali,
csurgatja nyálát sok pali.
Dekoratív, csinos, menő,
s még okos is, bár szőke nő.
Rímbe, versbe rak szavakat.
Jókedvet ír, s fájdalmakat,
mely életútjába akad,
hol mosoly, vagy sós könny fakad,
s hogyha törik, hogyha szakad,
épít érzéki falakat,
mit női szív, lélek érez.
És mindenkihez elér ez.
Sok témája örök, mai.
Jók. S nem csupán vers-lábai.
Megír, lefest érzelmeket,
hol érzék vergődve reked,
s harcol szülői szeretet,
s hétköznapi gondok mögött
vannak anyai örömök.
Abba is vállal szerepet.
S ha olvasod, tetszik neked.
Ír bánatot, veszteséget,
mi, ugyanúgy érint téged.
S feltűnik sok apró részlet,
mit nekünk ad a természet.
Hallgassuk hát Kádár Valit!
Biztos mond nekünk valamit.
Otthon van ő prózában is.
Hangja, szava ott sem hamis.
Van neki szép fia lánya,
s még friss, új jogosítványa.
Ja, és van egy férje. Tényleg.
Ám őróla nem beszélek,
csak annyit, hogy egy jó lélek.
Szerető, önzetlen egyén,
egy költőnő szemüvegén.
Legalábbis így láttam én.

Novemberben ugyanis ismét lehetőséget kaptam irodalmi tevékenységem bemutatására, melynek felkészülése alatt csodás emlékeket élhettem át újra. Beszámoltam a kezdetekről, a fejlődésről, a nehézségekről, a sikerekről... hisz az évek alatt volt részem mindenben, azonban most csak néhányat sorolnék azok közül, amelyekre méltán büszke lehetek: 

  • Három saját kötetem megjelenése, úgy mint a Ne nézz többé vissza, Angel, Meztelen szavak.  
  • Két antológia kiadása, melyet az Ars poetica versklub vezetőjeként magam szerkesztettem és szerveztem ezeknek a könyvbemutatóját egy-egy gyönyörű műsor keretében.
  • Az Ars Poetica Versklub ünnepi szereplése Pilisszántón október 23. alkalmából.

Életem egyik legszebb periódusa volt, és terveim szerint folytatni is fogom ahogy időm engedi.


Köszönet érte, hogy ilyen sokan eljöttek és meghallgattak, ezen a különleges hangulatú irodalmi esten.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése